Login

Steam Spring

Eindelijk een nieuw evenement.
Het heeft even mogen duren maar het lijkt er dan nu eindelijk op dat we weer een evenement kunnen organiseren. Uiteraard zijn er nog allerlei ontwikkelingen aan de gang maar zoals de zaken nu lopen kan het evenement door gaan. Dit evenement is dus helaas ook onder voorbehoud dat we het evenement daadwerkelijk mogen houden.
Bij deze daarom even een stukje informatie over hoe de regels momenteel staan. wij adviseren dat ieder die komt dit even doorneemt.

Regels Reizen België
Even in het kort:
Indien je binnen 48 uur ervoor uit een Hoog Risico land komt, dien je altijd een PLF formulier in te vullen.
Indien je niet met eigen vervoer komt moet je altijd een PLF formulier invullen.
Mensen die korter als 48 uur korter als 48 uur in België verblijven hoeven geen PLF formulier in te vullen indien bovenstaande niet van toepassing is.
Voor mensen die langer als 48 uur verblijven geldt het volgende:
- Je zal een PLF formulier in moeten vullen, te vinden op bovenstaande link.
Voor iedereen afkomstig uit een rode zone:
- Je dient in het bezit te zijn van een COVID-certificaat. Dat betekent een vaccinatie certificaat, een herstelcertificaat of een testcertificaat niet ouder dan 72 uur.

Regels Reizen Nederland
Betreft de Nederlandse regels, die zijn vooralsnog wat strenger:
Indien je langer als 12 uur buiten Nederland bent dien je bij terugkomst een coronabewijs te kunnen overleggen. Dat is in dit geval een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een negatieve testuitslag NAAT(PCR)-test van maximaal 48 uur oud bij vertrek óf een sneltest van maximaal 24 uur oud bij vertrek.
Daarnaast adviseert de Nederlandse staat een test te doen na terugkomst voor je weer in contact komt met anderen.

Uiteraard als gezegd is alles nog aan veranderingen onderhevig. Wanneer je naar het evenement komt informeer dan zelf even goed, bij zowel de Belgische overheid als die van je eigen land, om ervoor te zorgen dat je weet wat de huidige regelgeving is. Doe dit niet alleen nu, maar ook vlak voor het evenement opdat je de meest huidige informatie hebt.
Wij hopen uiteraard op een veilig evenement en alhoewel wij graag weer willen spelen, zijn wij ons bewust dat dingen momenteel nog met enige maatregelen zullen plaatsvinden.

Avonturiers uit het gedeelde land, opgelet!
Het gedeelde land staat op zijn kop. Romander is binnengevallen. Talloze mensen vluchten de luchtwaartse gebieden uit. Romander eist een verklaring omtrent de moord op de prins. Andere regio’s tonen hun ongenoegen over de huidige gang van zaken. In verband met komende conventie heeft het bestuur tijdelijk zitting genomen in een buitengebied nabij Torack’s passage, waar menig invloedrijk persoon ontvangen wordt om de toekomst van het land te bespreken. Tevens is op deze zelfde plek onlangs een Museum geopend en een enthousiast journalist heeft het zijn taak gemaakt het mysterie van de bom van Tarnock toil te ontrafelen.

Deze omstandigheden brengen menig volk naar de passage, velen om hun invloed uit te oefenen, anderen om personen te begeleiden of om de ontwikkelingen aan de eerste hand te ondervinden. Weer anderen volgen vol interesse de onderzoeken naar de bom. In verband met de samenkomst van invloedrijke personen wordt er entertainment opgezet voor de gegadigden. Om die reden is er een oproep gedaan om entertainers aan te trekken die bereid zijn de avond van entertainment te voorzien. Alhoewel een deel van deze samenkomst voor de eliten is opgezet, en er dus ook zeker een afscheiding merkbaar zal zijn, zal er hier genoeg plaatsvinden om eenieder meer dan bezig te houden of om te proberen zich in de eliten te mengen.

Wat brengt U naar de passage?

Thema
Steam Spring is Toys haar Victoriaanse, steam-punk stijl larp die voor vele van onze vereniging het LARP seizoen inluid. Steam Spring focust zich voornamelijk op politiek en intrige en probeert de speler voor IC ethische vraagstukken te zetten. Een sterke mening hebben is op dit event een garantie om in het spel opgezogen te worden en in de problemen verzeild te geraken!

Conventie van Tarnock Toil, politieke hoofden bij vredesoverleg.

De oorlog met romander is momenteel stil gelegd en er is een tijdelijke overeenkomst om dingen door te spreken. Er is besloten een conventie te houden ter hoogte van Torack’s passage, net buiten Tarnock toil. Het bestuur van het gedeelde land nodigt invloedrijke personen uit om samen met het bestuur de toekomst van het land te bespreken. Het verdwijnen van enkele bestuursleden heeft de situatie gecompliceerd voor het bestuur en er wordt nu gekeken naar een stabiele weg voor de natie. Voor zij die wel hun zegje willen doen maar niet tot dergelijke kringen horen is ook de mogelijkheid gecreëerd om hun woord te laten horen. Tevens zal er een delegatie van romander komen om de verdere zaken rondom het conflict te bespreken. Om hopelijk deze oorlogssituatie tot een einde te brengen.

Wanneer:
Speldagen: 2 en 3 oktober
Opbouw en afbouw: 1 oktober en 4 oktober

Locatie:
Dichtbijgelegen Kruising: Kromme Heiweg/Kennepstraat
Zutendaal, België
50°54’51.5″N 5°33’22.0″E
Programma:
Vr 1 oktober 10:30 Begin opbouw
Za 2 oktober 11:00 Begin evenement
Zo 3 oktober 16:00 Einde evenement
Ma 4 oktober 14:00 Einde afbouw
Ma 4 oktober 17:00 Einde opruimen
Op- en afbouw:
Wij zijn altijd op zoek naar extra mensen die kunnen komen helpen met opbouwen en afbreken. Opbouwen begint vrijdag om 10:30 en afbreken op maandag is tot 14:00, wij zullen zelf al eerder aanwezig zijn. Voor eten en gezelligheid wordt uiteraard gezorgd! Ieder die hiermee voor de korting in aanmerking wil komen dient tijdens de gehele op- én afbouw beschikbaar te zijn.
Het opruimen gaat daarna nog langer door, zoals de spullen weer opbergen op de opslag. Meer informatie over op- en afbouwen vind je hier.

Kosten:
Kosten zijn inclusief eten en drinken, exclusief alcoholische drank.

Spelers€40,-
Op/Afbouwers€30,-
Monsters€30,-
Extra korting voor leden€6,-
Lidmaatschap€15,-

Voor mensen die zich vorig jaar hadden aangemeld, je Moet je Opnieuw aanmelden.
Iedereen die zich aanmeldt voor komend evenement, zowel zij die zich vorig jaar hadden aangemeld als zij die nu voor het eerst aanmelden, zullen zich gewoon zoals normaal via de website moeten aanmelden.
Voor iedereen die zich vorig jaar had aangemeld, en besloten heeft het geld van de aanmelding te gebruiken als een reservering voor dit jaar, geld het volgende:
Stuur ons een mail naar orakel@toysintheattic.nl om ons te informeren dat je je aanmeld en nog een reservering hebt staan, of als je het niet zeker weet, om je te informeren of je nog een reservering hebt staan.
Meld je aan als normaal, echter wanneer je naar het betalingsscherm gaat annuleer je in plaats van de betaling af te ronden. Op deze manier komen de gegevens van de aanmelding wel bij ons in het systeem.
Er zal een mail volgen om te bevestigen of je een reservering hebt staan, en of er nog geld teruggestort of bijbetaald moet worden, in verband met verandering in aanmelding betreft op/afbouw of monsteren.
Indien hier iets niet duidelijk over is neem dan contact met ons op, we willen je graag helpen.

Alcohol:
Vanuit de vereniging worden flessen bier en glazen mede verkocht voor €1,- per consumptie. Neem hier voldoende cash geld voor mee, want pinnen op het terrein gaat niet. Je mag eigen alcohol meenemen, maar bij gevaarlijk gedrag wordt je uit het spel gehaald.

Het aanbieden van alcohol aan minderjarige is wettelijk verboden en deze wetten blijven dus ook van kracht op onze evenementen.

Mee te nemen:
Om er voor te zorgen dat mensen zo goed mogelijk voorbereid op het terrein aankomen is hier een algemeen inpak-lijstje.
  • Kostuum, thema steam punk/victoriaans
  • Larpwapen en/of Focus (Zie regelsysteem)
  • Tent
  • Bedje, slaapzak, kussen, pyjama, toiletspullen en zaklamp (heel belangrijk want het terrein is 's nachts stikdonker), luchtbedpomp
  • Character Sheet
  • Eigen bord, beker en bestek
Aanmeldingen sluiten 20 september om 23:59.

Helpen
Het op zetten van een Larp evenement kost veel tijd en moeite. Om het allemaal mogelijk te maken willen wij dus vragen of jullie ons kunnen helpen, vooral betreft zaken in op en afbouw, en vervoer. Indien je beschikbaar bent om meer te helpen als de aangegeven tijden op de aanmeld pagina raadpleeg dan even de pagina Helpen. Het is vooral belangrijk dat wij genoeg mensen hebben die kunnen helpen in de op- en afbouw, en het vervoer. Indien wij hier niet genoeg mensen voor kunnen krijgen gaan we genoodzaakt zijn spelelementen te schrappen.

Vergeet niet je Character Sheet in te vullen en bij de aanmelding bij te voegen of op te sturen naar sl@toysintheattic.nl! Voor vragen met betrekking tot je personage kan je eveneens dit mailadres gebruiken. Voor alle overige vragen (over bijvoorbeeld kostuums, wapens, voorzieningen, eten) kun je ons bereiken via: orakel@toysintheattic.nl

Belangrijk: Het nieuwe regelsysteem (versie 3.0) was vorig Steam spring evenement nog niet in effect, het is verstandig dit even door te nemen voor je je oude Character Sheet in stuurt, spelregels.


- © 2018 Toys in the Attic -