Helpen
Om een LARP vereniging mogelijk te maken zijn er redelijk wat dingen nodig om de vereniging draaiende te houden en om de evenementen te kunnen draaien. Gezien wij een vereniging zijn vragen wij dus aan onze leden om mee te helpen in deze dingen om het allemaal mogelijk te maken.
Hieronder volgen de verschillende activiteiten en taken waar de vereniging hulp bij nodig heeft Indien je het idee hebt ons te kunnen helpen laat het ons horen door een Email sturen aan orakel@toysintheattic.nl
Calimacil Guild:
Calimacil bied sinds een tijd nu Calimacil Guild aan. onze vereniging heeft zich daarvoor aangemeld en dit zorgt ervoor dat jij je via deze link kan aanmelden bij onze groep. mits dit 7 dagen voor een aanschaf gebeurd is zorgt dit ervoor dat een 10% van de prijs die je toch al betaald voor de items die je aanschaft op hun website de vereniging beschikbaar wordt gesteld. het kost jullie niets maar dit helpt de vereniging veel om ervoor te zorgen dat wij de middelen hebben om onze monstercrew te voorzien.
Toys in the Attic Guild
Toys in the Attic Guild
Op- en afbouw:
Wij zijn altijd op zoek naar extra mensen die kunnen komen helpen met opbouwen en afbreken. Opbouwen begint Vrijdag om 10:30 en afbreken op maandag is tot 14:00. Voor eten en gezelligheid wordt uiteraard gezorgd! Ieder die hiermee voor de korting in aanmerking wil komen dient tijdens de gehele op- én afbouw beschikbaar te zijn.
In en Uitpakken en vervoer
Naast het op en afbreken van het evenement is er ook altijd veel werk om alle spullen op de opslag in de aanhangers en auto's te laden. en aan het eind van het evenement alles weer op te bergen.
De eerste aanhanger wordt doorgaans het weekend voor het evenement al ingepakt. de rest van de Inpak werkzaamheden gebeuren de Donderdag en Vrijdag voor een evenement, al voor de Opbouw start.
Het uitpakken gebeurt de Maandag na het evenement, en gebeurt deels terwijl anderen nog aan het afbouwen zijn. Het uitpakken en wegbergen op de opslag kan tot 17:00 duren op maandag.
Mensen die beschikbaar zijn om een handje uit te helpen of een auto en/of aanhanger hebben die hiervoor gebruikt kan worden zijn altijd hard nodig.
Voor de Inpakkers en opbouwers die eventueel donderdag al bezig zijn is het mogelijk de donderdag voor een evenement al naar het veld te komen. Voor eten en gezelligheid wordt uiteraard gezorgd!
Spelleiders:
Lijkt het je leuk het spel te leiden tijdens een van onze evenementen? lijkt het je leuk om de Pechbalie te draaien of om als Monsterouder te functioneren?
De vereniging is altijd op zoek naar extra mensen om al het spel van de vele spelers mogelijk te maken, hiervoor hebben wij dus ook een hoop spelleiders nodig. Doorgaans worden deze gehaald uit de Scriptcommissie maar het is zeker mogelijk om spelleider te zijn zonder in een scriptcommissie te zitten.
Uiteraard verwachten wij dat degene die bij ons komen helpen om het spel aan te sturen bekend zijn met onze vereniging. Een dergelijke rol wordt dan dus ook niet toegewezen aan iemand die nog nooit bij ons gespeeld of gemonsterd heeft.
Je hoeft niet ervaren te zijn met Spel leiden om spelleider te worden, wij zijn zeer zeker bereid je daarin te begeleiden. Uiteraard wordt er wel verwacht van zij die spelleider zijn dat ze een zekere kennis hebben van het regelsysteem (je hoeft niet alles uit je hoofd te weten). En dat je bereid bent om voor het evenement het script door te nemen en bij een script bespreking aanwezig te zijn.
Je hoeft niet ervaren te zijn met Spel leiden om spelleider te worden, wij zijn zeer zeker bereid je daarin te begeleiden. Uiteraard wordt er wel verwacht van zij die spelleider zijn dat ze een zekere kennis hebben van het regelsysteem (je hoeft niet alles uit je hoofd te weten). En dat je bereid bent om voor het evenement het script door te nemen en bij een script bespreking aanwezig te zijn.
Commissies
Steam Script commissie:
Wij zijn altijd op zoek naar extra mensen die willen helpen met het schrijven van quests en het creëren van overkoepelende verhalen voor onze evenementen. je kunt hiervoor op verschillende manieren helpen. Dit kan door losse quests in te sturen naar ons die wij kunnen gebruiken tijdens de evenementen. of je kan je meer betrekken bij het schrijven waardoor je meer invloed krijgt op het overkoepelende verhaal.
Heb je een aanleg voor verhalen met uitvindingen en intrige of die passen in een victoriaans/steampunk thema dan is je hulp zeer zeker welkom in deze commissie.
Fantasy script commissie:
Wij zijn altijd op zoek naar extra mensen die willen helpen met het schrijven van quests en het creëren van overkoepelende verhalen voor onze evenementen. je kunt hiervoor op verschillende manieren helpen. Dit kan door losse quests in te sturen naar ons die wij kunnen gebruiken tijdens de evenementen. of je kan je meer betrekken bij het schrijven waardoor je meer invloed krijgt op het overkoepelende verhaal.
Heb je een aanleg voor verhalen vol avontuur, magie en strijd dan is je hulp zeer zeker welkom in deze commissie.
Darkfall/ Post Apocalyptische commissie:
Wij zijn altijd op zoek naar extra mensen die willen helpen met het schrijven van quests en het creëren van overkoepelende verhalen voor onze evenementen. je kunt hiervoor op verschillende manieren helpen. Dit kan door losse quests in te sturen naar ons die wij kunnen gebruiken tijdens de evenementen. of je kan je meer betrekken bij het schrijven waardoor je meer invloed krijgt op het overkoepelende verhaal.
Het Post apocalyptische evenement is momenteel een evenement wat wij helaas niet organiseren. Dit is grotendeels in verband met een gebrek aan vrijwilligers die willen helpen met het organiseren van dit evenement. Wil jij ons helpen deze tijdlijn voort te zetten? en mee helpen werken aan het volgende Post Apocalyptische evenement? dan ben je zeer welkom in deze commissie
Keuken commissie:
De Keukencommissie is verantwoordelijk voor al het eten bij onze evenementen. Zij zorgen ervoor dat er een menu samengesteld wordt, de boodschappen gedaan worden, al het keukenmateriaal ter plaatse komt en regelen een bar en keukencrew tijdens de evenementen.
Kortom zijn zij verantwoordelijk voor alles rondom het eten en drinken tijdens het evenement.
Kas commissie:
De vereniging is verplicht een Kas commissie te hebben. De kas commissie controleert de jaarlijkse financiële verantwoording van de vereniging. De commissie onderzoekt dus de balans en de staat van baten en lasten. De commissie moet vaststellen dat de informatie in het financieel verslag toereikend en correct is.
De kascommissie heeft dus zeer verantwoordelijke taken. Het is daarom van groot belang dat de commissie deskundig genoeg is om een goede controle uit te voeren.
Voor dit jaar zijn wij voorzien, maar voor volgend jaar zoeken we nog twee mensen.
Lore commissie:
De LARP wereld van Eronvé is opgebouwd uit vele verhalen. het is een grote wereld en nog zeker niet elk element is beschreven. de Lore Commissie is verantwoordelijk voor het verzamelen van bestaande en nieuwe lore, deze lore doornemen met de relevante commissies en de lore beschikbaar maken voor de spelers.
Heb je interesante verhalen voor onze wereld dan is het uiteraard zeker mogelijk deze in te sturen.
Maar als je graag met verhalen bezig bent en ons wil helpen met het verder vullen van onze wereld dan ben je zeker welkom in deze commissie.
Regelsysteem commissie:
De regelsysteem commissie is verantwoordelijk voor het regelsysteem, het systeem wat veel van ons spel mogelijk maakt.
Met een bestaand regelsysteem is de voornaamste taak controleren of het huidige regelsysteem soepel loopt en of het systeem begrepen wordt. Het regelsysteem aanpassen waar nodig en eventueel uitbreiden om meer spel mogelijk te maken. Verder is deze commissie vooral verantwoordelijk voor het controleren van het regeltechnische aspect van charactersheets (zoals de Gift-Curses).
Lijkt het je leuk om met ons mee te denken stuur dan vooral wat in.